Tatlı İsteği Nasıl Bastırılır? Diyette Tatlı Krizine Çözüm Olacak Yiyecekler

Tatlı İsteği Nasıl Bastırılır? Diyette Tatlı Krizine Çözüm Olacak Yiyecekler

Hedef odaklı beslenmeye çalışırken tatlı krizi ansızın kapınızı çalabilir! Peki, hangi yiyeceklerin tatlı isteğini bastırmaya yardımcı olabileceğini öğrenmek ister misiniz?

 

Diyette tatlı krizi yaşamak, hedefine güçlü adımlarla ilerleyen pek çok kişi için son derece zorlayıcı bir durum. Üstelik bu yalnızca diyet yapan kişilerin değil, günlük beslenmesine dikkat edenlerin de sıklıkla karşılaştığı bir durum olabiliyor. Fakat diyet, kalori açığı oluşturulması gereken bir beslenme programı olduğundan bu süreçte mutlaka tatlı krizine çözüm bulmak gerekiyor.

 

 

Peki, diyette tatlı isteği nasıl bastırılır? Hem bu isteği giderecek hem de diyeti bozmamaya yardımcı olacak şekilde tatlı krizine ne iyi gelir? Bu soruların cevabı için yazımızın devamına mutlaka göz atın!

 

1. Tatlı Krizi Nasıl Bastırılır?

 

 

Güzel görüntüleri ve yoğun lezzetleriyle tatlılar, iradeyi oldukça zorlayabiliyor. Diyet ise pek çok yiyeceğin tüketiminin ortadan kaldırıldığı ya da azaltıldığı bir süreç olduğundan, bu dönemde tatlı krizi yaşamak normal zamanlara kıyasla çok daha muhtemel. Fakat diyetteyken de tatlı isteğini ortadan kaldıracak çözümler elbette yok değil.

Rafine şeker ilavesiz, katkısız ve yüksek lif oranına sahip doğal içerikli tatlı besinlerle, tatlı krizini bastırmak mümkün. Şimdi gelin, bu yiyeceklerin neler olduğuna birlikte bakalım!

 

2. Tatlı Krizine İyi Gelen Yiyecekler

 

 

Tatlı krizine kilo aldırmayan çözümler bulmak için tercihinizi mutlaka düşük kalorili ve az miktarda tüketildiğinde dahi tatlı isteğini yok etmeye yetecek yiyeceklerden yana yapmanız gerekiyor. Bu doğrultuda, tatlı krizine iyi gelen yiyecekler genel olarak şu şekilde sıralanıyor:

2.1. Kuru Meyveler

Kuru üzüm, kuru incir, kuru kayısı ve hurma gibi kuru meyveler tatlı isteğini gidermek için tüketebileceğiniz yiyecekler arasında yer alıyor. Gün içinde ara öğünlerde bu meyvelere yer vermek, ansızın bir tatlı kriziyle karşılaşmanın da önüne geçebiliyor.

2.2. Bitter Çikolata

Bitter çikolata da diyette tatlı isteğini gidermeye yardımcı olacak yiyecekler arasında bulunuyor. Az miktarda tüketimine dikkat edilmesi gereken bitter çikolata; katkısız, koruyucusuz ve düşük karbonhidrat içeren ürünlerden tercih edildiğinde diyet listelerinin masum bir eşlikçisi olabiliyor.

Wefood %100 Kakaolu Bitter Çikolata No1 ürünü, tam da buna uygun olarak düşük karbonhidrat, yüksek lif ve yüksek protein içeriyor. İçinde yalnızca kakao kitlesi ve kakao yağı bulunan bu ürün, diyette tatlı isteğiyle başa çıkmak için ideal tercihlerden biri oluyor.

2.3. Yoğurt ve Süt

Yoğurt ve süt, tatlı isteğini bastırmak için en iyi yardımcılardan biri! Fakat bu genellikle, bu ürünlere ilave edilecek bazı besinlerle mümkün oluyor.

Tarçın: Hem yoğurdun hem sütlerin içine ilave edilmesiyle tarçın, tatlı isteğini gidermede son derece etkili olabiliyor.

Granola: Yoğurt ve süt ile hazırlayabileceğiniz granola bowl’larını, blender’dan geçirerek içecek formunda da tüketebilirsiniz. Bunun için şeker ilavesiz ve yüksek lifli Wefood granola çeşitlerini tercih edebilir, üzerlerine ekleyebileceğiniz Wefood şeker ilavesiz fıstık ezmeleri ile de tatlı isteğinizi tamamen ortadan kaldırabilirsiniz!

Meyveler: Bir porsiyon meyveyi doğrudan yoğurdun üstüne ekleyebileceğiniz gibi, süt ile blender’dan geçirerek meyveli sütler de hazırlayabilirsiniz. Bu sayede hafif bir şekilde tatlı isteğinizi giderebilirsiniz.

Keçiboynuzu özü: Süt ve yoğurda bir tatlı kaşığı ekleyebileceğiniz keçiboynuzu özü de tatlı isteğini yok etmeye yardımcı oluyor. Fakat bundan en masum şekilde yararlanmak adına içinde yalnızca doğal olarak şeker bulunan, organik ve katkısız ürünler tercih etmek önem taşıyor. Wefood Organik Keçiboynuzu Özü, bu konuda tam da size uygun seçimlerden biri!

2.4. Tatlı Patates

Tatlı patatesteki doğal şekerlerin, normal patatesten farklı olarak kana çok daha yavaş karıştığı biliniyor. Bu sebeple kan şekerinin dengede kalmasına da yardımcı oluyor.

2.5. Tahin

Sade, pekmezle veya keçiboynuzu özü ile karıştırarak bir tatlı kaşığı tüketebileceğiniz tahin, tatlı isteği kapınızı çalınca yardımınıza koşacak besinlerden biri. İlave şeker içermeyen doğal formülüyle Wefood Organik Tahin ise bu ihtiyaca en ideal şekilde cevap oluyor.

 

Unutmayın; siz her şeyin en doğalını hak ediyorsunuz!

 

Etiketler: Tatlı İsteği Nasıl Bastırılır? Diyette Tatlı Krizine Çözüm Olacak Yiyecekler
Nisan 25, 2022
Listeye dön
Çerez Kullanımı

Sizlere daha iyi bir hizmet sunabilmek için sitemizde çerezlerden faydalanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek çerezleri kullanmamıza izin vermiş oluyorsunuz.
Detaylı bilgi almak için Çerez Politikası ve Gizlilik Politikası 'ndan inceleyebilirsiniz.