DOĞAVE GIDA TİCARET AŞ SATIŞ SÖZLEŞMESİ
MADDE 1 - TARAFLAR
1.1- SATICI
Ünvanı : Doğavera Gıda Ltd Şti (Kısaca Doğavera olarak
anılacak)
Adresi : Giyimkent Sitesi Ticaret Cad. Oruçreis Mah. No:99/A
Esenler/İstanbul
Telefon : 0212 444 8596
Faks : 0212 572 81 20
1.2- ALICI
Adı/Soyadı/Ünvanı : [AliciAd] (Kısaca ALICI olarak anılacak)
Adresi: [AliciAdres]
Telefon : [AliciTelefon]
E-mail : [AliciEmail]
MADDE 2 - KONUSU
ALICI'nın Doğavera Gıda’ya ait www.wefood.com.tr internet
sitesinden elektronik ortamda siparişini
verdiği, özellikleri ve satış fiyatı aşağıda
belirtilen ürünün satışı, teslimi ve bedelinin ödenmesine ilişkin olarak
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik’e göre
tarafların hak ve yükümlülüklerinin belirlenmesidir.
MADDE 3 - SÖZLESME TARİHİ: Satıcı tarafından daha önce
imzalanmış bulunan iş bu iki nüsha sözleşme alıcı tarafından [SiparisTarih]
tarihinde kabul edilmiştir ve bir nüshası alıcının mail adresine
gönderilecektir.
MADDE 4 - TESLİMAT MASRAFLARI VE IFASI: Teslimat masrafları
Alıcıya aittir. Satıcı, web sitesinde, ilan ettiği rakamın üzerinde alışveriş
yapanların teslimat ücretinin kendisince karşılanacağını beyan etmişse,
teslimat masrafı Satıcıya aittir. Teslimat; stoğun müsait olması ve mal bedelinin
Satıcının hesabına geçmesinden sonra en kısa sürede yapılır. Satıcı,
mal/hizmetin siparişinden itibaren 30 (Otuz) gün içinde teslim eder. Herhangi
bir nedenle mal/hizmet bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise,
Satıcı mal/hizmetin teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.
MADDE 5 - ALICININ BEYAN VE TAAHHÜTLERI: Alıcı, sözleşme
konusu mal/hizmeti teslim almadan önce kontrol edecek ezik, kirik, ambalajı
yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı mal/hizmeti kargo şirketinden teslim almayacaktır.
Teslim alınan Mal/hizmetin hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir.
Teslimden sonra mal/hizmetin özenle korunması borcu, alıcıya aittir.
Mal/hizmetin tesliminden sonra Alıcıya ait kredi kartının Alıcının kusurundan
kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak
kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kurulusunun mal/hizmet
bedelini Satıcıya ödememesi halinde, Alıcı kendisine teslim edilmiş olması
kaydıyla mal/hizmeti 3 (Üç) gün içinde Satıcıya göndermekle yükümlüdür. Bu
takdirde teslimat giderleri Alıcıya aittir.
MADDE 6 - SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN/ÜRÜNLER
6.1- Ürünlerin Cinsi ve türü, Miktarı, Marka/Modeli, Rengi,
Vergiler Dahil Satış Bedeli (adet x birim fiyat olarak) aşağıda belirtildiği
gibidir.
[Urunler]
6.2- Ödeme Şekli : [Odeme Sekli]
6.3- Diğer yandan
vadeli satışların sadece Bankalara ait kredi kartları ile yapılması nedeniyle,
alıcı, ilgili faiz oranlarını ve temerrüt faizi ile ilgili bilgileri
bankasından ayrıca teyit edeceğini, yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri
gereğince faiz ve temerrüt faizi ile ilgili hükümlerin Banka ve alıcı
arasındaki kredi kartı sözleşmesi kapsamında uygulanacağını kabul, beyan ve
taahhüt eder.
Kredi kartına İade Prosedürü:
Alıcının cayma hakkını kullandığı durumlarda ya da siparişe
konu olan ürünün çeşitli sebeplerle tedarik edilememesi veya Hakem heyeti
kararları ile Tüketiciye bedel iadesine karar verilen durumlarda, alışveriş
kredi kartı ile ve taksitli olarak yapılmışsa, kredi kartına iade prosedürü
aşağıda belirtilmiştir:
Wefood bankaya ürün bedelinin tamamını tek seferde ödedikten
sonra, Banka poslarından yapılan taksitli harcamaların Müşterimizin kredi
kartına iadesi durumunda, konuya müdahil tarafların mağdur duruma düşmemesi
için talep edilen iade tutarları, yine taksitli olarak hamil taraf hesaplarına
Banka tarafından aktarılır. Müşterinin satış iptaline kadar ödemiş olduğu
taksit tutarları, eğer iade tarihi ile kartın hesap kesim tarihleri çakışmazsa
her ay karta 1 iade yansıyacak ve müşteri iade öncesinde ödemiş olduğu
taksitleri satışın taksitleri bittikten sonra, iade öncesinde ödemiş olduğu
taksitleri sayısı kadar ay daha alacak ve mevcut borçlarından düşmüş olacaktır.
Kart ile alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda Wefood, Banka
ile yapmış olduğu sözleşme gereği Müşteriye nakit para ile ödeme yapamaz.Üye
işyeri yani Wefood, bir iade işlemi sözkonusu olduğunda ilgili yazılım
aracılığı ile iadesini yapacak olup, Üye işyeri yani Wefood ilgili tutarı
Bankaya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda anlatmış
olduğumuz prosedür gereğince Müşteriye nakit olarak ödeme yapılamamaktadır.
Kredi kartına iade, Wefood Bankaya bedeli tek seferde ödemesinden sonra, Banka
tarafından yukarıdaki prosedür gereğince yapılacaktır.
Alıcı, bu prosedürü okuduğunu ve kabul ettiğini kabul ve
taahhüd eder.
6.4- Teslimat Şekli ve Adresi:
Teslimat Adresi : [TeslimatAdres]
Teslim Edilecek Kişi: [TeslimatKisi]
Fatura Adresi : [FaturaAdres]
Teslimat kargo şirketi aracılığı ile Alıcının yukarıda
belirtilen adresinde elden teslim edilecektir. (Kargo firmalarının teslimat
yapmadığı ilçe merkezlerine uzak yerleşim bölgeleri, köy, kasaba ve adalar için
bu koşul geçerli değildir.) Teslim anında alıcının adresinde bulunmaması
durumunda dahi SATICI edimini tam ve eksiksiz olarak yerine getirmiş olarak
kabul edilecektir. Bu nedenle, alıcının ürünü geç teslim almasından kaynaklanan
her türlü zarar ile ürünün kargo şirketinde beklemiş olması ve/veya kargonun
SATICI'ya geri iade edilmesinden dolayı da oluşan giderler de ALICI'ya aittir.
Kargo Ücreti : [KargoUcret] TL olup, kargo fiyatı sipariş
toplam tutarına eklenmekte ve müşteri tarafından ödenmektedir. Ürün bedeline
dahil değildir.
MADDE 7 - GENEL HÜKÜMLER
7.1- ALICI, www.wefood.com.tr internet sitesinde sözleşme
konusu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata
ilişkin ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli
teyidi verdiğini beyan eder.
7.2- Sözleşme konusu ürün, yasal 30 günlük süreyi aşmamak
koşulu ile her bir ürün için ALICI'nın yerleşim yerinin uzaklığına bağlı olarak
internet sitesinde ön bilgiler içinde açıklanan süre içinde ALICI veya
gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim edilir.
7.3- Sözleşme konusu ürün, ALICI'dan başka bir kişi/kuruluşa
teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul
etmemesinden Wefood sorumlu tutulamaz.
7.4- SATICI, sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz,
siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım
kılavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur.
7.5- Sözleşme konusu ürünün teslimatı için işbu sözleşmenin
imzalı nüshasının Wefood’a ulaştırılmış olması ve bedelinin ALICI'nın tercih ettiği ödeme şekli
ile ödenmiş olması şarttır.
Herhangi bir nedenle ürün bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir
ise, Wefood ürünün teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.
7.6- Ürünün tesliminden sonra ALICI'ya ait kredi kartının
ALICI'nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya
hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşun
ürün bedelini Wefood’a ödememesi halinde, ALICI'nın kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla ürünün 3 gün içinde Wefood’a gönderilmesi
zorunludur. Bu takdirde nakliye giderleri ALICI'ya aittir.
7.7- Garanti belgesi ile satılan ürünlerden olan veya
olmayan ürünlerin arızalı veya bozuk olanlar, (ayıplı) garanti şartları içinde
gerekli onarımın yetkili servise yaptırılması için Wefood’a gönderilebilir, bu takdirde kargo giderleri Wefood
tarafından karşılanacaktır.
7.8 - Ayrıca sitede yer alan ürünlerin özellikleri, stok
durumları, fiyatları vs. hususlarda herhangi bir hata oluşması mümkündür. Bu
gibi hallerde hatalar SATICI tarafından düzeltilmektedir. Ancak herhangi bir
hatayla karşılaşılması durumunda sipariş gerçekleşmiş ve sipariş tutarı ALICI’nın kredi
kartından (veya havale ile)
alınmış olsa dahi SATICI’nın siparişin iptali ile ödenen
tutarın kredi kartına (veya hesabına) iadesini yapma hakkı
mevcuttur. Bu halde sipariş iptal edilerek tutar ALICI’nın kredi kartına (veya hesabına) iade edilir. İadesi gerçekleştirilen
tutarın ALICI’nın hesabına aktarılması kartı veren/hesabın ait olduğu kuruluşun
yükümlülüğünde olup oluşabilecek gecikmelerden dolayı
SATICI’nın
herhangi bir sorumluluğu
bulunmamaktadır.
7.9 ALICI satın
alınan ürünün montajının kendisine ait olduğunu
kabul ve taahhüt etmiştir.
MADDE 8- CAYMA HAKKI
ALICI, sözleşme konusu ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki
kişi/kuruluşa tesliminden itibaren 14 gün içinde malı reddederek cayma hakkına
sahiptir. Cayma hakkinin kullanılması için aynı süre içinde Satıcıya faks,
e-posta veya telefon ile bildirimde bulunulması ve mal/hizmetin 7. md.
hükümleri çerçevesinde ve iş bu sözleşmenin ayrılmaz parçası olan ve Wefood web
sitesinde yayınlanmış olan önbilgiler gereğince, ambalaj ve içeriğinin
denenirken hasar görmemiş olması şarttır. Bu hakkin kullanılması halinde, 3.
kişiye veya Alıcıya teslim edilen mal/hizmete ilişkin kargo teslim tutanağı
örneği ile fatura aslının iadesi zorunludur. Fatura asli gönderilmezse Alıcıya
KDV ve varsa diğer yasal yükümlülükler iade edilemez.
Tüketicinin cayma bildiriminin satıcıya ulaştığı tarihten
itibaren 10 gün içinde ürün bedeli ALICI'ya iade edilir.(bkz Mesafeli
Sözleşmeler Hakkında Yönetmelik) Cayma hakkı nedeni ile iade edilen ürünün
kargo bedeli SATICI tarafından karşılanır.
Tüketicinin hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin
ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı teslim aldığı veya sözleşmenin
imzalandığı tarihten itibaren yedi gün içerisinde malı veya hizmeti reddederek
sözleşmeden cayma hakkının var olduğunu ve cayma bildiriminin satıcı veya
sağlayıcıya ulaşması tarihinden itibaren malı geri almayı taahhüt ederiz.
MADDE 9- CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER
Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek ürünler, tek
kullanımlık ürünler, hızlı bozulan veya son kullanım tarihi geçen ürünler için
cayma hakkı kullanılamaz. Aşağıdaki ürünlerde cayma hakkının kullanılması,
ürünün ambalajının açılmamış, bozulmamış ve ürünün kullanılmamış olması şartına
bağlıdır.
- Her türlü kozmetik ürünleri
- Kişisel Bakım Ürünleri
- Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek ürünler (ürünün
arızalı veya ayıplı çıkması halleri dışında, açıldıktan sonra sağlık açısından
tehlike arz edebilen ürünler örneğin: kullanım esnasında vücut ile birebir
temas gerektiren ürünler (kulak içi veya kulak üstü kulaklık vs.), tek
kullanımlık ürünler, hızlı bozulan veya son kullanım tarihi geçen ürünlerin
iadesi mümkün değildir.
MADDE 10 - TEMERRÜT HÜKÜMLERİ
Tarafların işbu sözleşmeden kaynaklarından edimlerini yerine
getirmemesi durumunda Türk Borçlar Kanunu'nun 123-125. maddesinde yer alan
Borçlunun Temerrüdü hükümleri uygulanacaktır. Temerrüt durumlarında, herhangi
bir tarafın edimlerini süresi içinde haklı bir sebebi olmaksızın yerine
getirmemesi durumunda diğer taraf söz konusu edimin yerine getirilmesi için
edimini yerine getirmeyen tarafa 7 günlük süre verecektir. Bu süre zarfında da
yerine getirilmesi durumunda edimini yerine getirmeyen taraf mütemerrit olarak
addolunacak ve alacaklı edimin ifasını talep etmek suretiyle malın teslimini,
ve/veya sözleşmenin feshini ve bedelin iadesini talep etme hakkına sahiptir.
Mesafeli Sözleşmeler Hakkında Yönetmeliğin 9.maddesinin son
fıkrası gereğince satıcı Wefood, sipariş konusu mal veya hizmetin yerine
getirilmesinin imkansızlaştığı ileri sürerek (tedarikçi Firmadan ürünün hiçbir
şekilde tedarik edilememesi durumu) ,sözleşme konusu yükümlülüklerini yerine
getiremiyorsa, bu durumu sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan
tüketiciye bildirmeyi taahhüd eder. Bu durumda, Wefood sözleşmeyi derhal fesih
etme hakkına haiz olup, müşterinin sipariş verdiği ürünün bedelini ve varsa
borç altına sokan tüm belgeleri geri iade edeceğini taahhüd eder.
Wefood’un işbu yükümlülüğünü yerine getirmesini
engelleyebilecek mücbir
sebepler veya nakliyeyi engelleyen hava muhalefetleri, ulaşımın kesilmesi,
yangın, deprem, sel baskını gibi olağanüstü olaylar nedeni ile sözleşme konusu ürünü
süresi içerisinde teslim edemez ise, Bu tip durumlarda Alıcı, Wefood’un hiçbir
sorumluluğu olmadığını, siparişin
iptal edilmesini veya teslimat süresinin engelleyici durumunun ortadan
kalkmasına kadar ertelenmesi haklarından birini kullanabilir.
ALICI’nın siparişi iptal etmesi halinde ödediği tutar 10 gün
içerisinde kendisine ödenir.(kredi kartı ile yapılan taksitli alışverişlerde
ise kredi kartına iade için yukarıdaki prosedür ALICI tarafından kabul edilir)
MADDE 11- YETKİLİ MAHKEME
İşbu sözleşmenin uygulanmasında, Sanayi ve Ticaret
Bakanlığınca ilan edilen değere kadar Tüketici Hakem Heyetleri ile ALICI'nın
veya SATICI'nın yerleşim yerindeki Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.
Siparişin gerçekleşmesi durumunda ALICI işbu sözleşmenin tüm
koşullarını kabul etmiş sayılır.
SATICI : DOĞAVERA TİCARET VE YATIRIM A.Ş.
ALICI : [AliciAd]
Tarih : [SiparisTarih]