Vegan Gıdalarla Birlikte Vegan Kozmetik de Atakta!

Vegan Gıdalarla Birlikte Vegan Kozmetik de Atakta!

Toplumdaki genel beslenme tercihleri ve eğilimleri incelendiğinde, etik ve sağlık endişeleri nedeniyle vegan beslenmeye yönelenlerin sayısında her geçen yıl artış olduğu görülüyor. Ortak toplum bilincini her geçen gün daha fazla meşgul eden bu endişeler, veganlık felsefesini sadece gıda sektörüne yönelik beklentilerde değil; kişisel bakım alanında da öne çıkarıyor. 

Geleneksel kozmetik ürünlerinde bulunan kimyasal bileşenlerin potansiyel zararlarına dair endişelerin artması, tüketicileri daha bilinçli seçimler yapmaya ve doğal içerikli ürünlere yöneltiyor. Vegan kozmetik ürünler bitkisel özler, meyve ve sebze ekstreleri gibi doğal kaynaklı bileşenlerle formüle ediliyor. Bu ürünler cilt üzerinde daha hafif bir etkiye sahip olduğu ve hayvansal ürün kullanılmadığı için tercih ediliyor. 

Vegan Tüketici Sayısındaki Yüksek Artış Dikkat Çekiyor

Günümüzde veganlık kavramı artık niş bir yaşam tarzı değil, ana akım bir yaşam tarzına dönüşüyor. The Vegan Society’nin paylaştığı verilere göre, son 10 yılda topluluğa katılan vegan üyelerin sayısı yüzde 360 artmış bulunuyor. Grand View Research'ün yayınladığı raporlara göre ise 2021 yılında Avrupa, yüzde 36,81'in üzerindeki pazar payıyla vegan kozmetik ürünlerinin en çok satıldığı bölge olarak öne çıkıyor. 

The Vegan Society’nin araştırmaları, 2021'de alışveriş yapan Britanyalıların yüzde 97'sinin daha fazla vegan sertifikalı güzellik ürünleri ve banyo malzemeleri aradığına dikkat çekiyor.

Avrupa’da Vegan Kozmetik Marketi Tam Gaz Büyüyor

COVID-19'un tedarik zincirinde yarattığı zorluklara rağmen değişen tüketici tercihleri vegan kozmetik markalarının yakın vadede büyümesine katkı sağladı. Günümüzde vegan kozmetik pazarı COVID-19 salgının etkisinden kurtulurken, vegan kozmetik markalarının rekabeti sürdürebilmek için etkili pazarlama yatırımları yapması bekleniyor. 

Fortune Business Insights'ın yayınladığı Avrupa Vegan Kozmetik Marketi 2017-2028 raporuna göre, Vegan kozmetik marketi 2020 yılında 12,72 milyar dolar, 2021 yılında 15,87 milyar dolar hacme ulaştı. 2022 yılında 24,79 milyar dolar hacme ulaşan pazarın 2028 yılında ise 24,79 milyar doları görmesi bekleniyor.

Vegan Kozmetik Dünyasına Ünlüler de Adım Atıyor

Fortune Business Insights'ta yer alan makaleye göre, 2021 yılının kasım ayında İngiliz aktör, söz yazarı ve şarkıcı olan Harry Styles, cilt bakım ürünleri ve oje serisi de dahil olmak üzere ilk vegan kozmetik ürünleri markası Pleasing'i tanıttı. Bunun yanı sıra ABD merkezli bir kozmetik markası olan Elf Cosmetics de Ağustos 2020'nin ilk yarısında şarkıcı Alicia Keys ile yeni bir vegan kozmetik markası yaratmak için ortaklık kurduğunu duyurdu.

Türkiye’de Vegan ve Cruelty Free Kozmetiğe Duyulan İlgi Artıyor

Türkiye'de yaygınlaşan vegan beslenme alışkanlığı kozmetik sektörünü de etkisi altına alıyor. Türkiye'de de tüketiciler ürünlerin vegan içerikli ve cruelty free olmasına özen gösteriyor. Türkiye Vegan Derneği'nin paylaştığı habere göre, 15.07.2015 tarihi itibariyle Resmi Gazete’de yayınlanan Kozmetik Ürünlerde hayvanlar üzerinde test yapılması yasağı 15 Ocak 2016 tarihi itibariyle resmen yürürlüğe girdi.

 

Kaynaklar:

Etiketler: vegan kozmetik
Ağustos 16, 2023
Listeye dön
cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR
Çerez Kullanımı

Sizlere daha iyi bir hizmet sunabilmek için sitemizde çerezlerden faydalanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek çerezleri kullanmamıza izin vermiş oluyorsunuz.

Detaylı bilgi almak için Çerez Politikası ve Gizlilik Politikası 'ndan inceleyebilirsiniz.